2019年3月24日 星期日

黑孜然.抗癌食療

黑孜然Black Cumin (學名Nigella sativa)


年初睇咗個電視節目"國有香料"有詳細介紹
節目中講解黑孜然嘅悠久歷史、成份、功效...
早响幾千年前中東人民已經食用黑孜然籽、黑孜然油
而1922年發現嘅古埃及法老王圖坦卡門陵墓
陪葬品裡面亦有黑孜然

到20世紀鄂圖曼帝國覆亡後
國際時勢轉變
黑孜然唔再焗限响地中海地區國家
開始被外界認識...

最吸引我注意嘅係講解黑孜然有預防及抗癌功效
提到10年前有中東學者發現黑孜然可以抗癌


之後有越來越多相關研究報告 ((超過800份))
研究都集中响黑孜然成份中嘅治癌化學物質[百里醌Thymoquinone]
其他植物、植物種籽都會有百里醌
但黑孜然特別多


百里醌功效
1. 殺死無自我毀滅的問題細胞



2. 防止癌細胞繼續擴大


3. 阻止癌細胞轉移
响實驗室培養碟研究注入百里醌測試
結果癌細胞停止分裂及並無轉移
而响動物身體注射百里醌測試
結果發現腫瘤縮減差不多60%

黑孜然除咗有效抗癌亦有其他治療成效
頭痛、袪雀斑、治麻風、浮腫、硬塊、舒緩牙痛...

睇完節目講解後
黑孜然籽好自然咁來到我家
昨為日常預防保健食療



黑孜然.日常
就如訪問土耳其餐廳主廚時話:
[餐廳差不多所有菜式都會加入黑孜然]
所以我亦嘗試各樣菜式都試下合唔合口味^^

參考咗節目中2位受訪者料理
一味先略炒黑孜然、洋蔥後再加入波菜、甜椒、車厘茄
自家麥包
紅菜頭濃湯


另一味涼拌黑孜然青瓜甘荀
自家製木棉豆腐
糯米飯拌大麥
五行蔬菜湯


其他早午晚餐就隨意自由發揮了
早餐黑孜然大麥


蘿勒鮮茄蓉意粉

洋蔥炒蛋


芝蛋三文治


泡菜炒飯

黑孜然洋蔥金菇波菜


蕃茄大麥湯通粉


涼拌黑孜然牛蒡絲
先略炒黑孜然、薑絲後加入牛蒡
味醂豉油麻油調味


香醋雲耳甘荀絲
忌廉粟米素雞粒


平時準備幾款涼拌小菜好幫得手
好快可以開餐


黑孜然拌水果
鮮茄意粉
五青汁

黑孜然麥包

自家蘿蔔糕


黑孜然泡菜煎餅


黑孜然素菜Pizza
蕃茄蒜蓉湯



黑孜然南瓜
涼拌醋蓮藕、大豆芽
大麥豆渣素雲吞


炒麵白果粥


瑤柱蒸水蛋
枝竹雜菌炒時蔬


黑孜然炒蘆筍

柚子汁沙律菜
泰式炒河
麻醬秋葵


黑孜然押麥糙米飯
洋蔥炒菠菜、蠔肉煎蛋餅、鮮淮山
蕃茄薯仔豬展湯
(加咗肉嘅湯確係有分別,  近幾年都係煲素湯為主, 小食果然多滋味 ^^ )

黑孜然押麥飯
雞脾菇京蔥炒素雞
麻醬鮮淮山



黑孜然三文魚意粉
雜沙律菜


煎魚柳拌鮮茄蓉汁


黑孜然洋蔥甜椒波菜
麻醬鮮淮山拌大麥
青豆蓉意粉


黑孜然牛油果沙律柚子汁
牛肝菌飯
蔬菜味增湯


黑孜然波菜卷蛋
自家製木棉豆腐
柚子汁秋葵


涼拌黑孜然青瓜甘荀
豆腐袋飯
自家豆腐味增湯


黑孜然鮮淮山
素咖哩(薯仔、甘荀、蘑菇、粟米芯、秋葵、鷹嘴豆)
自家豆腐豆芽京蔥湯



通常我的一份會再追加黑孜然 ^^


黑孜然柚子汁秋葵
自家製木棉豆腐
京蔥煎煮魚柳
藜麥押麥飯


黑孜然沙律菜
藜麥煎餅
三文魚拌青豆蓉
金菇秋葵味增湯



幾乎餐餐都有黑孜然
睇黎已經順利融入我家了 ^^








2 則留言:

  1. 哈哈~餐餐都有黑孜然 ^0^ .
    另 .. 係邊到有得買呢?

    回覆刪除
    回覆
    1. 我响旺角"Organic We"買西班牙240g HKD85
      其他各大超市、點點綠、O'Farm都唔覺有上架
      之後見荃灣荃昌中心一間中東店舖有賣
      巴基斯坦100g HKD10
      老闆話最近多人問依個產品
      我答佢可能大家睇咗電視節目介紹^^

      刪除